יום שלישי, 30 באפריל 2013

תקציר לניסוי שערכנו
 מגישים: ניב גרשונוביץ, גיא ליבל, בנימין טקלה, מיכאל אהרון ואליהו ונה.
כיתה: ט'6
מורה מנחה: פנינה חכמון
חט"ב גוונים, ראש העין
מנהלת: ציפי בן מאיר
נושא: עבודת חקר בביולוגיה- השפעת סוגי הסבון על הבוץ.




מבוא
הנושא שאנחנו חוקרים אותו הוא השפעת סוגי הסבון על הבוץ, חשיבות החקר שלנו היא לבדוק איזה סבון מנקה יותר טוב וגם כמויות הסבון והבוץ שאנחנו מורחים. סבון נוצר מתערובת של מלחים נתרניים או אשלגניים של חומצות שומן, ובוץ נוצר מחומרים מסוימים הנמצאים באדמה. הרקע שממנו צמחה שאלת החקר התפתחה ל-2 ניסויים.
תהליך החקר
שאלת החקר ששאלנו היא: "כיצד משפיעים סוגי הסבונים השונים על הבוץ?"
השערה: השערתנו הייתה שסבון הכביסה תנקה הכי טוב את כתם הבוץ מהבד, כמות הבוץ תשפיע על כמות הסבון, וכמות הסבון תשפיע גם היא על הבוץ.
כלים וחומרים:
בוץ
בקבוק מים אחד
3 סקוטצ'ים
3 מטליות
6 פיסות בד
בקבוק של סבון כלים, סבון כביסה וסבון גוף

מהלך הניסוי: חילקנו את הניסוי לשני חלקים:
בחלק הראשון עשינו את זה בשטח בית הספר כאשר מרחנו כמויות גדולות של בוץ על שלושה פיסות בד, ואז ניסינו לנקות את הבוץ עם כמויות קטנות של סוגי הסבון אבל זה לא הצליח.
בחלק השני של הניסוי עשינו את זה בשטח אחר כאשר מרחנו כמויות קטנות יותר של בוץ על עוד שלושה פיסות בד, ואז ניסינו לנקות את הבוץ עם אותם סוגי סבון.

ממצאים
תוצאות 2 הניסויים שהתקבלו הם:
בניסוי מס' 1 כל הסבונים לא ניקו ואף לכלכו.
בניסוי מס' 2 סבון הכלים כמעט ולא ניקה את הבוץ, סבון הגוף ניקה את הבוץ אבל השאיר קצת כתם, וסבון הכביסה ניקה את כל הבוץ כולל את הכתם.
מסקנות
כדאי להשתמש בסבון כביסה לניקוי כתמים, כאשר אנו מורחים כמות גדולה של בוץ וכמות קטנה של סבון אז הבוץ לא מתנקה, וכאשר אנו מורחים כמות קטנה של בוץ וכמות גדולה של סבון אז הבוץ מתנקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה